Statut
STATUT FUNDACJI ROZWOJU ZAWODOWEGO QUANTITATIVE FINANCE
Postanowienia ogólne
§ 1
- Fundacja pod nazwą: Fundacja Rozwoju Zawodowego „Quantitative Finance” zwana dalej „Fundacją” ustanowiona jest przez Roberta Florczykowskiego, Piotra Piszczka oraz Michała Zalewskiego zwanych dalej „Fundatorami” na podstawie aktu notarialnego Rep. A Nr 587/2012 sporządzonego przed asesorem notarialnym Sabiną Korona-Rudzką, zastępcą notariusz Luizy Kwaśnieckiej, prowadzącej Kancelarię Notarialną przy ulicy Nowowiejskiej nr 5 lok. 13 w Warszawie.
- Fundacja może dla celów współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.
§ 2
- Siedzibą Fundacji jest Warszawa.
- Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej. W zakresie niezbędnym do właściwego realizowania celów, Fundacja może prowadzić działalność również poza granicami kraju.
§ 3
- Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
§ 4
- Ministrem właściwym ze względu na cele Fundacji jest Minister Edukacji i Nauki.
Cele i zasady działania
§ 5
- Celem Fundacji jest wspieranie działalności naukowej i oświatowej, prowadzonej na rzecz rozwoju dziedzin metod ilościowych, zaawansowanej analizy danych, informatyki, finansów, oraz inżynierii finansowej oraz działalność wspierająca utalentowanych uczniów liceów oraz studentów i absolwentów uczelni i szkół wyższych interesujących się problematyką powyżej opisanych dziedzin naukowych.
- Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- działalność informacyjną w zakresie możliwości uczestnictwa w uznanych i prestiżowych, polskich lub zagranicznych konkursach z dziedziny metod ilościowych, finansów, ekonomii, bankowości, informatyki lub zarządzania,
- działalność informacyjną w zakresie możliwości kształtowania ścieżki rozwoju profesjonalnego w dziedzinach metod ilościowych, finansów, ekonomii, bankowości, informatyki lub zarządzania,
- organizowanie konferencji, sympozjów, odczytów, wykładów, spotkań branżowych, webinariów, warsztatów oraz targów pracy.
- współpracę z polskimi i zagranicznymi osobami, instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi w zakresie objętym celami Fundacji,
- współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie objętym celami Fundacji,
- organizowanie konkursów w zakresie objętym celami Fundacji,
- wspieranie działalności innych osób prawnych oraz osób fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
Majątek dochodowy fundacji
§ 6
- Majątek Fundacji stanowi Fundusz Założycielski w kwocie 600 złotych (słownie: sześćset) przekazany przez Fundatorów w częściach: 200 złotych (słownie: dwieście) przez Roberta Florczykowskiego, 200 złotych (słownie: dwieście) przez Piotra Piszczka oraz 200 złotych (słownie: dwieście) przez Michała Zalewskiego, jak też środki finansowe, nieruchomości i inne aktywa nabyte przez Fundację podczas jej działalności.
- Dochody Fundacji mogą pochodzić w szczególności z:
- darowizn, spadków i zapisów,
- subwencji od osób prawnych,
- odsetek bankowych.
- Dochody pochodzące z darowizn, spadków, zapisów i subwencji mogą być przeznaczone na realizację wszystkich celów Fundacji, o ile ofiarodawcy nie postanowią inaczej. Zarząd Fundacji może nie przyjąć warunku ofiarodawcy. W takim przypadku Fundacja zwraca ofiarodawcy przekazane przez niego środki. Jeżeli przekazaniu środków nie towarzyszy określenie celu ich wykorzystania, Fundacja może przeznaczyć je na dowolny cel statutowy.
- Fundacja przeznacza nadwyżkę przychodów nad kosztami na działalność wskazaną w § 5 powyżej.
- W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia Zarząd Fundacji składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
Działalność gospodarcza
§ 7
- Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
Organy fundacji
§ 8
- Organami fundacji są Zarząd Fundacji zwany dalej „Zarządem” oraz Rada Nadzorcza zwana dalej „Radą”.
- Zarząd składa się z co najmniej dwóch członków, w tym Prezesa.
- Rada jest kolegialnym organem nadzoru i składa się z co najmniej dwóch członków, w tym Przewodniczącego Rady.
- Członkowie Rady nie mogą być jednocześnie członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
- Członkowie Zarządu, jak również Rady nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§9
- Do zadań Zarządu należy całokształt spraw związanych z istnieniem i działalnością Fundacji, poza zadaniami należącymi do Rady, a w szczególności:
- kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
- realizacja celów statutowych,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji (o ile dalsze przepisy statutu nie stanowią inaczej),
- reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
- przyjmowanie darowizn, spadków, zapisów i subwencji.
§10
- Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością głosów, jeśli dalsze postanowienia statutu nie stanowią inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- O głosowaniu muszą być powiadomieni wszyscy członkowie Zarządu.
§11
- Rada Fundacji może określić wysokość miesięcznego wynagrodzenia członków Zarządu z tytułu pełnienia ich funkcji w uchwale ich powołującej.
- Wynagrodzenie może zostać także określone, zmienione lub zniesione w osobnej uchwale Rady Fundacji.
- Rada Fundacji może poprzez uchwałę ustalić wysokość premii motywacyjnej dla członków Zarządu.
§12
- Członkostwo w Zarządzie ustaje w wyniku rezygnacji członka Zarządu, śmierci lub odwołania uchwałą członków Rady.
§13
- Do zadań Rady należą:
- nadzór i kontrola nad działalnością Fundacji,
- zatwierdzanie przygotowanych przez Zarząd rocznych sprawozdań z działalności oraz sprawozdań finansowych,
- powoływanie i odwoływanie Członków Zarządu, w tym Prezesa,
- powoływanie i odwoływanie Członków Rady, w tym Przewodniczącego.
§14
- Rada podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością głosów. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady.
- O głosowaniu muszą być powiadomieni wszyscy członkowie Rady.
§15
- Członkostwo w Radzie ustaje w wyniku rezygnacji członka Rady, śmierci lub odwołania uchwałą pozostałych członków Rady.
§16
- Decyzję o składzie pierwszego Zarządu podejmują Fundatorzy w formie uchwały powziętej jednogłośnie.
- Decyzję o składzie kolejnego Zarządu oraz decyzje o powołaniu nowego członka Zarządu podejmuje Rada w formie uchwały.
- Decyzję o składzie pierwszej Rady podejmują Fundatorzy w formie uchwały powziętej jednogłośnie.
- Decyzję o składzie kolejnej Rady oraz decyzje o powołaniu nowego członka Rady podejmuje Rada w formie uchwały.
§17
- Zabrania się:
- udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, („osoby bliskie”);
- przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz osób bliskich członków, członków organów lub pracowników, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich;
- wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego Fundacji;
- zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Fundacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
Sposób reprezentacji
§ 18
- Oświadczenia woli w imieniu Fundacji mogą być składane jedynie przez Prezesa Zarządu wspólnie z innym Członkiem Zarządu.
Zmiana statutu
§ 19
- Zmian w Statucie dokonuje Rada większością 2/3 głosów.
Połączenie z inną fundacją
§ 20
- Fundacja może dla efektywnego realizowanie swoich celów połączyć się z inną fundacją.
- Decyzję o połączeniu podejmuje Zarząd w formie uchwały powziętej jednogłośnie.
- Decyzja o połączeniu musi zostać zaakceptowana przez Radę w formie uchwały powziętej jednogłośnie.
Likwidacja Fundacji
§ 21
- Zarząd może podjąć uchwałę (powziętej jednogłośnie) o likwidacji Fundacji w przypadku osiągnięcia celu, dla którego Fundacja została ustanowiona lub w razie wyczerpania środków finansowych i majątku Fundacji.
- Decyzja o likwidacji musi zostać zaakceptowana przez Radę w formie uchwały powziętej jednogłośnie.
- Majątek pozostały po likwidacji Fundacji przekazuje się instytucjom, których działalność odpowiada celom Fundacji, wskazanym w tym celu przez Zarząd.